För att handla paintball-markörer/airsoft-vapen/luftvapen måste köparen vara fyllda 18år.
Observera att vi debiterar 79kr i returfrakt på returer och 49:- för returer utan returlapp (eller ej korrekt ifylld). Och 29:- om du slängt din returfraktsedel.
Person nr
Om du beställer ett licensfrittvapen med 18årsgräns eller annan produkt med åldersgräns måste person nr anges. Beställer du endast produkter som inte kräver åldersgräns kan du tex skriva 111111-1111, men skulle beställningen innehålla produkter med 18årsgräns skickas den inte.
Transportskada
Vid transportskada skall sändningen reklameras direkt till fraktbolaget. Kontakta sedan oss: info@wizeguy.se
Ej uthämtade paket
De ordrar som har leveranssätt "Hämtas i Butik" och ej hämtas ut inom 14 dagar makuleras och återbetalas.
Paket som ej hämtas ut hos postombud eller servicepoint returneras till oss. Dessa fall omfattas ej av ångerätten. För ej uthämtade paket debiteras 250:- för de kostnader som de orsakat oss att skicka samt mottag paketet.
Retur/Ångerrätt
Ångerrätten gäller upp till 90 dagar efter att du hämtat ut din vara och endast för varor som är oanvända och i originalförpackning. Produkter som är använda hanteras under reklamationer.
Notera att en administrationsavgift tas ut om det inte finns dokumentation med returen (49kr).
För att göra en retur av en produkt, fyll i returuppgifterna på retur/garanti formuläret som medföljde. Har du ej kvar detta dokument hittar du det här. Du kan gärna fylla i information om varför du önskar att returnera produkten, detta hjälper oss att anpassa vårt sortiment efter våra kunder.
Klistra på returfraktsedel, även denna fick du med i din order. (Har du slängt returfraktsedeln debiteras du 29:- i Administrationsavgift för skapandet av en ny)
Returfrakten kostar 79kr vid retur.
OBS Om din ursprungliga beställning skickades fraktfritt tack vare beställningens värde men i och med din retur inte längre gör detta kommer vi ta ut en fraktkostnad för den ursprungliga frakten. Denna kostnad är 75kr.
Vid retur står kunden risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten. Varan ska vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning. Varan är i kundens ägo tills vi mottagit returen. Vi rekommenderar alla våra kunder att använda den returfraktsedeln som medföljde i ordern så att paketet skickas som spårbart paket, ta kvitto när du lämnar in paketet. Paket som returneras på annat sätt och levereras till ombud hämtas ej ut. Notera även att produkten ska skickas i ett skyddande emballage liknande det beställningen levererades i. Har du frågor angående ångerrätt/retur är du välkommen att kontakta vår kundtjänst under fliken ”Kontakt”.
Återbetalning vid retur
Vid retur betalar du för varor du valt att behålla, eventuella avgifter för betalningssätt. När varorna är åter hos oss får du pengar åter eller så justeras fakturan.
Om du skickat in dina varor utan lapp eller ej ifylld retursedel så debiterar vi 49:- administrationskostnad.
Om du betalat din order med betalkort så görs återbetalningen direkt på ditt kort. Detta kan ta upp till 5 arbetsdagar för åtebetalningen att gå igenom hos banken.
Om du valt att betala din order via Klarna så justeras beloppet på ursprungsfakturan. Du får sedan en uppdaterad faktura via e-post. Om fakturan riskerar att förfalla innan returen nått oss så kan du själv gå in och förlänga förfallodatumet på fakturan. Gå in på Klarna och fyll i den e-postadress du använde vid köpet. Vid övriga frågor om Klarna konto eller Klarna faktura, vänligen kontakat Klarnas kundservice: 08-120 120 00
Byta storlek
Storleksbyten gäller upp till 90 dagar efter att du hämtat ut din vara och endast för varor som är oanvända och med alla produkt lappar kvar. Storleksbyten gäller kläder och kängor där storlekar anges i t.ex. S-L, 34/32 eller 43. Det gäller inte varor vars angivna måttenhet är en faktisk storlek, t. ex. cm och liter.
Notera att en administrationsavgift tas ut om det inte finns dokumentation med returen (49kr).
För att göra ett storleksbyte av en produkt, fyll i uppgifterna i retur/garanti formuläret som medföljde i din order. Har du ej kvar detta dokument hittar du det här. Glöm inte att fylla i vilken storlek du önskar byta till, saknas denna information hanteras ärendet som en retur.
Klistra på returfraktsedel på det emballage du paketerat varan i. (Har du slängt returfraktsedeln debiteras du 29:- i Administrationsavgift för skapandet av en ny)
Returfrakten vid byte av storlek är alltid gratis för dig som kund som använder fraktsedeln som medföljde.
Vid retur står kunden risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten. Varan ska vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning. Varan är i kundens ägo tills vi mottagit returen. Vi rekommenderar alla våra kunder att använda den returfraktsedeln som medföljde i ordern så att paketet skickas som spårbart paket, ta kvitto när du lämnar in paketet. Paket som returneras på annat sätt och levereras till ombud hämtas ej ut. Notera även att produkten ska skickas i ett skyddande emballage liknande det beställningen levererades i. Har du frågor angående storleksbyten är du välkommen att kontakta vår kundtjänst under fliken ”Kontakt”.
REKLAMATIONER
Notera att en administrationsavgift tas ut om det inte finns dokumentation med reklamationen (49kr).
Reklamationrätten gäller upp till 3 år om inget annat anges. Notera att reklamtionsrätten inte täcker slitage, fel hantering mm utan det är fabrikationsfel som åtgärdas eller ersätts.
För att göra en reklamation av en produkt gör följande.
Fyll i reklamationsformuläret som följde med i beställningen. Har du ej kvar detta dokument hittar du det här. Se till att fylla i felbeskrivning på produkten som du reklamerar. En tydlig beskrivning gör att ditt ärende går snabbare att hantera.
Klistra på returfraktsedel. (Har du slängt returfraktsedeln debiteras du 29:- i administrationsavgift för skapandet av en ny)
Lämna in paketet hos ombud.
Om produkten som reklameras inte täcks av reklamationsrätten tar vi ut en fraktkostnad och en administrationsavgift.
Vid retur står kunden risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten. Varan ska vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning. Varan är i kundens ägo tills vi mottagit returen. Vi rekommenderar alla våra kunder att använda den returfraktsedeln som medföljde i ordern så att paketet skickas som spårbart paket, ta kvitto när du lämnar in paketet. Paket som returneras på annat sätt och levereras till ombud hämtas ej ut. Notera även att produkten ska skickas i ett skyddande emballage liknande det beställningen levererades i. Har du frågor angående storleksbyten är du välkommen att kontakta vår kundtjänst under fliken ”Kontakt”.
Personuppgifter
I samband med din beställning och/eller kontoregistrering godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. All personuppgiftsbehandling sker i enlighet med dataskyddsförordningen och GDPR.
Informationen du lämnar om dig själv används av Wizeguy Sweden AB och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår integritetspolicy
Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar som innehåller felaktiga personuppgifter eller där vi eller våra partners misstänker bedrägeri för att skydda er som kund.
Kundtjänst
Har du frågor angående en reklamation eller retur. Så kan du alltid kontakta vår kundtjänst. Vi försöker hjälpa dig så fort vi bara kan via vår chatt på hemsidan, mail eller telefon. För att få snabb hjälp är det alltid bra om du har ditt order nr tillgängligt så att vi snabbt kan hitta alla uppgifter. Välkommen att kontakta oss när det behövs!